mercredi 19 février 2014

Olivia en Manon stellen hun dorp voor.

 


Goeiedag,

Vandaag gaan we ons dorp voorstellen.

Eerst het dorp van Olivia :

Ik woon in Nadrin. Dat ligt in de provincie Luxemburg, in de gemeente Houffalize.
Ik woon hier al 12 jaar. Ik ben een keer verhuisd.
Mijn dorp is rustig, maar ook geweldig.
Ik woon hier graag.
Ik ken niet veel mensen in mijn dorp, maar ik ken toch mijn buren.


In juli is er een kermis. Er is ook het feest van de oudervereniging.
Ik vind mijn buren niet leuk ! Maar de school van mijn dorp is leuk : ze is klein.
Er waren onlangs geen speciale activiteiten  in mijn dorp.
Er is een school in mijn dorp, maar het is een lagere school. Ik ga nu met de bus naar school in La Roche .


 
Mijn vriendin Manon woont in Malempré. Dat ligt in de provincie Luxemburg, in de gemeente Manhay.
Ze woont hier al 7 jaar. Ze is al drie keer verhuisd.
Haar dorp is rustig.
Ze woont er graag.
Ze heeft veel vrienden in haar dorp en ze kent haar buren.
In juli is er een feest in haar dorp en in februari een groot vuur.
Ze vindt haar buren leuk! De school van haar dorp is ook leuk.

 
Er was onlangs een groot brand in haar dorp. Arme mensen !
Er is een school in haar dorp, maar het is een lagere school. Ze gaat ook met de bus naar school in La Roche .
 
Olivia



 

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire