lundi 17 février 2014

De kerstvakantie van Olivia


 

Goeiedag allemaal,

 

 

Op zaterdag 21 december ben ik naar de jeugdbeweging gegaan. Dat was leuk ! We hebben naar een romantische film gekeken, maar ik ben de titel vergeten. Deze avond heeft het hard gewaaid! 

Dan heb ik Kerstmis drie keer gevierd! Op 24 december was ik bij mijn moederfamilie. Ik weet niet meer hoe het weer was, maar ik ben om één uur gaan slapen. Ik heb een ruiterhelm gekregen, maar die was te klein! Ik heb met mijn vader een nieuwe moeten kopen!



  

 

 

 

De volgende dag heb ik met mijn vaderfamilie Kerstmis gevierd. Ik heb veel strips gelezen en met mijn nicht gespeeld. Het was heel tof ! Die avond heb ik met mijn broertje bij mijn meter gelogeerd. We hebben gekaart. Mijn broertje heeft twee keer gewonnen en mijn meter één keer. Ik heb dus drie keer verloren !

De morgen van 26 december heb ik bij mijn groottante gegeten. Daarna ben ik naar mijn opa en mijn oma gegaan. Ik heb een haarproduct gekregen.

Mijn "drie Kerstmissen" waren de drie beste Kerstmissen ter wereld, maar we hebben geen sneeuw gehad en het weer was koud.


Dan heb ik ook Nieuwjaar gevierd ! Dat was met de volksdansgroep van mijn moeder. Mijn moeder, mijn vader en mijn beste vriendin (ze heet Céline) waren er.   Er waren min of meer 200 mensen ! Een jongen heeft  harmonica gespeeld. Het maal was een groot buffet ! Lekker !  Anders hebben we de hele tijd gedanst en natuurlijk hebben we op middernacht elkaar een kusje voor het nieuwe jaar gegeven. Het feest heeft tot vier geduurd ! We zijn dan weer naar huis vertrokken. We hebben een kleine bui gehad. Niet erg ! Het was binnen. Daarentegen waren we erg moe !!!


Op donderdag 2 januari heb ik ook een speciale activiteit gedaan. Mijn peter had "de dag van het petekind" georganiseerd. We waren met drie meisjes : Garance, Léonore en ik. Samen hebben we lasagne gekookt, doe-het-zelfactiviteiten gemaakt en een wandeling met een poneywagen getrokken door twee paarden. Het waren twee mooie zwarte hengsten (van Nederlands geslacht). Op die dag heeft de zon geschenen ! Maar we hebben  een of twee kleine buien gehad. Het was zacht.

Ik heb ook geschaatst, maar tijdens de kerstvakantie heb ik helemaal niet paardgereden. Jammer !

Dank u voor uw berichten !

 

Olivia


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire