mercredi 19 février 2014

Louise en Manon stellen hun dorp voor.

 

Goeiedag allemaal.

Vandaag stellen we ons dorp voor.Emoji

Ik woon in Grandmenil, een dorp in de provincie Luxemburg. Ik woon hier al negen jaar. Ik ben een keer verhuisd. Ik vind mijn dorp tof. Er zijn veel dieren: paarden, katten, honden, vogels,... . Het is rustig en gezellig. Ik ken veel mensen. Ik groet ze altijd. Ze zijn vriendelijk.Emoji Ik voel me veilig in mijn buurt. De kleintjes kunnen veilig fietsen. Er is een school niet ver van mijn huis. In de vakantie is er een buurtfeest. Er is een grote barbecue en muziek. Het is heel leuk! Ik wil nooit naar een andere buurt verhuizen, want anders zie ik mijn vrienden niet meer.
 
Manon woont in La Ferme au Pont, ook in de provincie Luxemburg. Er is een rivier. Er was een restaurant, maar het is nu gesloten. Het was mooi.Emoji  Ze woont er al zeven jaar. Ze is zeven keer verhuisd !  Ze kent niemand, zelfs haar buren niet. Er wonen hier vooral oude mensen. Ze vindt haar dorp saai! Er gebeurt er niets ! Ze zou graag willen verhuizen naar een buurt met meer jongeren.

LouiseEmoji

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire