mercredi 29 février 2012

Laura beschrijft haar dorp



Hallo iedereen,

Ik zal u mijn dorp voorstellen.
Ik woon in een druk dorp, maar in een rustige buurt.

In mijn dorp is er een bushalte en veel winkels : een bakkerij, veel restaurants, een schoenenwinkel, een fruithandel, een basisschool,....
Er zijn veel activiteiten zoals dansen, voetbal, harmonie,... In juli is er een feest. Het is heel leuk ! :)
Er is ook een tennisbaan en een minigolf. In de zomer is het leuk om er met vrienden te gaan.

Ik ken veel mensen in mijn dorp, maar vooral in mijn buurt. De mensen zijn vriendelijk.
Mijn buurt is heel rustig. Mijn tuin is groot.
Tijdens het weekend fiets ik met vrienden in mijn buurt .
Het dorpsplein is heel druk.

In mijn buurt is er ook " Le Hérou". Het is heel bekend voor zijn wandelingen,..
Veel toeristen komen hier.


Er is ook het monument " Europalia ".



Dit monumentaal beeldhouwwerk in roze marmer uit Portugal werd  in 1991 (in het kader van Europalia Portugal) door de vrouw van de Portugese president Soares ingehuldigd . Het werk bestaat uit een gestileerd portiek in de vorm van een dolmen, symbool van de openheid van Europa, en twaalf zuilen die de twaalf Europese lidstaten voorstellen (toen waren ze nog met 12) en verwijzen naar de menhirs, de oudste getuigen van de Europese beschaving.
Doei.
Laura :-)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire