dimanche 26 février 2012

Carla beschrijft haar stad.

Ik woon al 13 jaar in La Roche.
Ik vind mijn buurt cool. Het is hier rustig.
Ik woon dichtbij de school.

Ik ken veel mensen in mijn buurt. Ik groet altijd mijn buren. Ze zijn vriendelijk.



Ik ga meestal te voet naar school. Ik eet elke dag op school. 
Er zijn niet veel winkels  in La Roche, maar er zijn veel cafés.

In La Roche is er een kasteel dat  zeer lang geleden werd gebouwd. Het is te bezoeken.



Elk jaar is er "een middeleeuws weekend". Het is tof.
Op 16, 17,18 en 19 maart is het carnaval.



 Het is supertof! Iedereen is vermomd en er is een grote carnavalsoptocht met meer dan 40 groepen en praalwagens uit België, Frankrijk, Nederland, Duitsland en Luxemburg. Men amuseert zich veel. 
Er zijn verschillende banda's en hun vermomming verandert elk jaar. Op vrijdagavond is er een bal waar iedereen moet zich vermommen, het is tof! 
Het carnaval  duurt 4 dagen bij ons.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire