mercredi 13 mars 2013

Marion beschrijft haar dorp.


Dag allemaal!

Ik zal u mijn dorp voorstellen,
Mijn ouders zijn gescheiden, ik woon in Nadrin met mijn vader, dat is een klein, rustig en veilig dorp! :) Hier woon ik al 11 jaar. Ik ken iedereen, de mensen zijn sympathiek, maar er zijn niet veel jongeren van mijn leeftijd. :-/ Ik heb twee tuinen, dat is dus heel groot! Mijn huis is oud en ook groot, dit is een oude boerderij, we hebben gerenoveerd. Ik ga meestal te voet naar school. 

Nadrin ligt dicht bij Bastenaken, dat is in de provincie Luxemburg.
In Nadrin is een bakkerij, een apotheek, een bushalte en veel winkels, heel veel B&B's, een schoenenwinkel, een fruithandel, een basisschool,.... Maar niks voor jongeren als een bioscoop, winkels, enz.. :/ Maar mijn vrienden wonen niet ver (in La Roche), dat is cool, tijdens de zomervakantie kunnen we samenkomen.


We hebben ook een oude kapel, dit is een oud dorp daarom hebben we veel  historische dingen (huizen, sculpturen, enz). 








Er is ook het  Europalia monument.  Dit monumentaal beeldhouwwerk in roze marmer uit Portugal werd  in 1991 ingehuldigd. Het werk bestaat uit een gestileerd portiek in de vorm van een dolmen, symbool van de openheid van Europa, en twaalf zuilen die de twaalf Europese lidstaten voorstellen (toen waren ze nog met 12) en verwijzen naar de menhirs, de oudste getuigen van de Europese beschaving.  Er zijn veel toeristen omdat mijn dorp mooi  is.  In juli hebben we een kermis en 's avonds een bal, dat is heel cool, veel mensen komen voor de gelegenheid, we dansen, zingen,... :-)


Tot ziens, kisses! EmojiEmoji


Marion.

4 commentaires:

  1. Marion, votre village est belle et chouette. C'est très chouette que tes amis habitent pas très loin.
    Rien pour les jeunes? C'est dommage!

    Bisous,

    Axelle

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Dank je Axelle! Ja, dat is goed. :)
      In Nadrin, nee maar dicht bij Nadrin ja, in La Roche, Pomerlocht,..

      xx

      Marion

      Supprimer
  2. Dans mon village, il ya aussi des pharmacies, le commerce de fruits, ... Mais pas vraiment magasins pour les jeunes:( Peut-être que je visiterai vos routes du village des monuments historiques. Salut,

    Camille V.E.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Er is geen winkel voor jongeren in mijn dorp ook. :(
      Ja waarom niet! :)

      Tot ziens! xx

      Marion

      Supprimer